3 april 2018

Drinkar, att gå på isen och äta goda bullar

Mars månaden är förbi och den månaden skålade jag och Jarina in en fredagskväll med varsin drink. Kvällen började vi på storage med en av deras signaturdrycker och fortsatte sedan till skärgårdsbaren för lite pomfritt, ytterligare varsin god drink och en massa välbehövligt tjejsnack. En annan kväll blev det mer tjejsnack över en kvällsfika på det nya Esprosso Houset vid gågatan. Det var så mysigt att sitta där och äta gott och prata ikapp om det senaste med Petra och Jarina.



Månadens höjdpunkt är helt klart dagen jag tog mig ut på isen, här på ån i Åbo. Jag hade redan dagar innan sett överallt på sociala medier att folk gått runt på ån så givetvis ville ju jag också pröva. Så den dagen när solen var som högst på himlen gick jag och Petra vår första runda på isen. Så häftigt så att jag också var tvungen att dra med mig Sebbe för en längre promenad på isen samma kväll, passligt vid solnedgången.



I mitten av mars var jag också hemma en helg och tog det lugnt till fullo. Jag såg melodifestivalsfinalen med mamsen och papsen, hängde hemma hos fammo, åt fazers blå med mommo och gick promenader i en dimmig stad med mamma, Sofia och William. En lugn, skön, helg.



En dag köpte jag med mig goda bullar från jobbet och senare på eftermiddagen tog jag och Sebbe en promenad ut mot ån, satte oss ner på en solig plats och njöt av dom godaste pashabullarna. Vilken vardagslyx alltså. Det är saker som dehär som är det bästa jag vet, att något så litet kan göra en så lycklig ☆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar