18 september 2017

Nådendal och fina augustikvällar

En av de större händelserna under den gågna sommaren var flytten till vår nya lägenhet. En dag i juni fick vi helt av slumpen möjlighet till världens pärla och någon månad senare stängde vi för sista gången dörren till vår gamla lägenhet och såg en fin solnedgång från trapphuset. Oj så vi kommer sakna den utsikten, men vår nya lägenhet är allt jag nånsin drömt om så det blir nog bra dethär med!



Precis som ifjol fanns ett besök till Nådendal på min önskelista över saker jag måste hinna göra under sommaren. Det besöket prickade vi dessutom passligt nog in på en av de finaste sommardagarna där i början av augusti. Så precis som önskat fick jag en solig dag i Nådendal i sällskap av Sebbe med lite glass, fina utsikter och några dopp i havet!



Det bästa jag vet med sommaren här i Åbo är sommarkvällar nere vid ån. Det finns liksom inget som jag tycker är mysigare än att sitta där nere på bryggan, värmas av kvällssolen, äta något gott, se på alla båtar och människor och självklart höra vattnets klunkande. Det är lycka på hög nivå för mig och självklart har vi därför hängt ett x antal kvällar där nere vid ån i sommar haha.



En helg i augusti kom min moster, John och söta Dixie ner till Åbo för att njuta av staden och självklart se vår nya lägenhet. Vi åt plåtbröd på niska, gick promenader längs med ån, åt limekaka hemma hos oss och njöt av fina sommarkvällar. Det var så roligt att få besök och att få träffa dem igen, med tanke på att vi tyvärr så sällan har tid att ses.



En augustikväll träffade jag också upp Jarina, Petra och Sarah för att picknicka vid månberget. Vi åt chips och kex, pratade om allt som hänt och hade en riktigt härlig tjejkväll som man är sådär lyckligt glad av efteråt.



Och med detta inlägg tror jag sommarens bildbomb här på bloggen får ta slut, med ett undantag från en underbar helg i Hangö som jag tänker skriva om i ett senare skede, så nu ska jag istället börja njuta av höstens alla fina färger, mysiga kvällar och antagligen knäppa en och annan bild på alla höstlöv!☆

2 kommentarer: