27 september 2018

Det här var juni

Jag börjar mina snapshots från andra veckan i juni då vi skålade in en gemensam ledig helg och åt hamburgare på vår mysiga balkong.



Samma kväll åkte vi ner till ån för att njuta av varsin isglass och solens sista strålar.



En lördagskväll drack&åt gott vi på det då nyöppnade Pincho Nation. Restaurangen var så annorlunda och mysig och jag vill verkligen ge en stor tumme upp för deras plankstek och drinken hallonsalt.



En söndag åkte vi med vattenbussen över till Ruissalo för att cykla och picknicka. Vi hittade den här mysiga lilla båthamnen där vi satte oss ner och njöt av våra bullar och drömde om fina båtar.


En solig onsdagskväll kom Jarina över till mig och vi drack skumppa och hade tjejsnack deluxe. Vår blomma hade dessutom slått ut i alla dess rosa färger så det matchade skumppan så fint.



Varma kvällar när vi hade dille för hamburgare köpte vi med oss hämtmat från stan och satte oss ner vid ån för att äta. För mat smakar ju definitivt bättre utomhus.



I slutet av juni firade vi Petras födelsedag med goda bakelser och drack skumppa med sockervadd. Tjejerna hade dessutom kommit in på magisterslinjen så det var det ju också värt att skåla för.



Och sen sista juni satt jag och Sebbe här vid midnatt och bara njöt. Njöt av sommar och allt fint som månaden hade fört med sig ✩

2 kommentarer: