29 december 2017

Juldagarna

Nu har det gått ett par dagar sedan julen och jag blir så varm i kroppen när jag tänker på hur fina dagar jag haft där hemma. Jag kom hem på lördagskvällen och genast när jag fört in mina väskor och julklappar tog mamma med mig och Sofia på en kvällspromenad runt i stan för att kika på några fönster som var med i stans julkalender. Det var så mysigt och höjde julstämningen sådär perfekt den kvällen före bastun, film och uppesittarkväll där hemma. Själva julafton började vi med julgröt och havtornskräm hos mommo och sedan blev det julklappsöppning. Till mig fanns det bland annat flera vinglas, en brödrost, ett gulligt armband och våffeljärn under granen. Så tacksam för allt. Senare på dan när finkläderna var på, hämtade vi upp mommo och körde iväg till moster och John i skaftung. Där hade vi en mysig kväll full med mycket god mat, spel, en kvällspromenad och många historier att skratta till.



Passligt till juldagen började det snöa där ute, så vår julmiddag med mommo och fammo där hemma blev extra mysig. Efter middagen tog vi bilen ett varv runt stan och grannbyn för att se på julbelysning och viktigast var ju självklart att se julhuset på Östra sidan, det är ju ett måste. Någon timme efter det åkte jag och Sebbe iväg till Emil, precis som ifjol, för att träffa upp kompisar och sedan ta en taxi in till hotellet. Det blev en sen kväll med mycket bekanta ansikten, någon drink och självklart nattmat på grillen före vi vandrade hemåt.



De två övriga dagarna jag var hemma så åt jag finmiddag( med lax, min favorit) hemma hos mommo, var ute på långpromenader med mamma och pappa, pratade gamla minnen hemma hos fammo och var på glöggkväll till Sebbe. Allt sånt där som hör till när man är hemma alltså. Kände mig inte ens så farligt ledsen när jag åkte tillbaka till Åbo på onsdagskvällen, för gud så jag har hunnit med mycket roligt under juldagarna. Så nöjd! ☆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar