8 september 2017

När det var juli och semester

Det har ekat tomt här i någon månad och bildhögen på min telefon och kamera blir bara större och större. Nu är ju sommaren över men nu när det ändå höstregnar där ute tänker jag blicka tillbaka till soliga julidagar då jag fick semester.

Jag hade ju min första semestervecka redan i maj när vi åkte till Tyskland men de restrerande semesterveckorna satte igång den 15 juli. Någon dag efter det åkte jag upp till Österbotten för att tillbringa en mysig och somrig vecka hemma med familj, vänner och sommarmarknad. En kväll den veckan åkte jag t.ex. med Sebbe, Samuel och Daniel iväg till camping för att äta min första campingglass för i år. En lugn och mysig kväll som avslutades med en fin solnedgång vid alesundet.

Då det blev helg var det marknad, vilket i princip är den största och bästa händelsen där hemma på hela året. Marknadsförtjust som jag är, så gick jag ju självklart runt på marknaden alla tre dagarna och åt de obligatoriska vårrullarna en och annan gång nere på strandpromenaden.

Den marknadslördagen fyllde mamma 49 år och det firades med middag hemma hos oss. Mommo och moster var också med och kalasade och när klockan började bli kväll åkte jag och Sebbe iväg till Henkke där några kompisar och många till var samlade. Vi catchade upp med alla och sedan vandrade vi hela högen iväg till tältet för att dansa hela natten lång. Vi fortsatte tillochmed till tippon, stället man inte borde gå till om man har lite vett i huvudet haha. Men där dansade vi någon timme och när sista låtarna började spela åt vi nattmat utanför och vandrade sedan hem i sommarkylan. Vilken härlig kväll, helg och första semestervecka jag hade alltså!