30 juli 2017

En helg i juli

En helg i juli för ett antal veckor sedan visade sommaren sig från sin bästa sida. På fredagseftermiddagen packade vi ihop en picknicksväska och fyllde den med chokladtoppade muffins, salta och söta kex, smörgåsar, glass och självklart varsin kall dryck. Vi cyklade iväg till å stranden och satte oss ner för att picknicka och se på alla tusentals cyklister som trampade iväg mot Ruisrock. Själv hade jag jobb halva helgen så det blev ingen festival för oss men lika mycket njöt vi nog för det, när vi satt där vid å stranden den fredagskvällen.



Söndagen den helgen vaknade vi upp till blå himmel och strålande sol så vi trampade iväg till Uittamo för att sola, picknicka lite mer och självklart ta årets första dopp, för min del.



På stranden var vi definitivt inte ensamma men vi hittade en bra plats mellan några andra par och där låg vi hela eftermiddagen och tog oss sedan ett långt avsvalkande dopp i vattnet när värmen blev för mycket. Vattnet var faktiskt 18 grader den dagen och jag kunde gått och väl ha simmat runt där hela dagen, men med en badkruka till pojkvän nöjde jag mig med någon halvtimme innan vi tog oss upp till stranden igen och åt vattenmelon istället. Den helgen i juli tänker vi nog tillbaka på många gånger i höst kan jag tänka mig ✩

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar