29 december 2016

Hey ho, det er gaver under grana

Till min lycka hade jag fått hela 5 dagar ledigt från jobbet över julen så den 23:e körde vi hemåt för att fira jul med familj, släkt och vänner. Själva julaftonen började vi som vanligt med julklappsöppning och under granen fanns det blandannat en stekpanna, porslin, fina satinpåslakan och eltandborste till mig. Efter det blev det julgröt hemma hos mommo och på kvällen blev det julmiddag hos oss. Det blev en kväll med mycket mat, mer julklappar, en fin kvällspromenad och en massa skratt till snapchatfilter. Så mysig julafton!
På juldagen kom fammo över på mat och senare hade vi kaffebjudning för faster med familj. På kvällen vandrade jag, Sebbe och Mari iväg till Emil på förfest och senare tog vi hela högen taxi till hotellet. Där mötte vi upp resten av kompisgänget och med dem satt vi och pratade tills klockan slog 3 och vi kände det var dags att dra sig hemåt, gående i ösregn..
De övriga dagarna hann jag vara hos Sebbe på släktträff, hänga hemma med familjen, äta en massa choklad, vara på en promenad med Mari och ha en typisk "djupa konversationer i bilen kväll" med Samuel och Daniel. Mina dagar var som sagt fullproppade med program så igår kväll när jag kom tillbaka till Åbo kände jag mig riktigt nöjd med julen för det här året. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar