25 augusti 2016

I'm covered in the colors

Förra veckans onsdag satt jag, efter mycket om och men med mina arbetsturer, i bilen påväg hemåt med Sebbe, Andreas och Lena.
På torsdagen hade vi begravning och den dagen var nog den sorgligaste på länge. Men hur sorgligt det än var så blev dagen nog riktigt fin i sin helhet.
På torsdagskvällen piggade vi upp stämningen med att spela risk. Dålig förlorare som jag är, gav jag upp efter någon timmes spel, men det var nog intressantare att se på än att själv spela tyckte jag ändå.
På fredagen var jag och Sebbe och åt vår första och sista gemensamma campingglass för den här sommaren. Jag tog, precis som förra gången jag var dit, oreoglass och den var så sjukt god!
Vädret på fredagen var riktigt konstigt. Medan vi åt våra glassar på camping var det solsken blandat med ösregn och på kvällen började det också hagla och åska. Då passade vi där hemma på att rota runt i gamla fotoalbum och skratta till en bild fulare än den andra.
På helgen besökte jag som vanligt också mommo, var ute och gick med mamma, var ett varv till grillen på lördagskvällen och på söndagen blev det en morgon hos fammo. Då fick jag också för mig att trotsa regnet och tog på mig fammos blommiga stövlar och gick ut och plockade krusbär. För fammos krusbär e dom bästa!
Trots att jag var hemma hela 4 dagar gick tiden som vanligt otroligt fort.. Men en till helg hemma är redan inbokad och den ser jag så framemot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar