5 juni 2016

It's because of love we're standing here today

Hur ser dina planer ut för sommaren?
Min sommar kommer nog mestadels bestå av jobb på Lidl. På mina lediga dagar vill jag upptäcka nya platser i Åbo med Sebbe, njuta av solen och självklart träffa familjen.

Var kommer du vara i sommar?
Jag är hela sommaren i Åbo. Det känns konstigt att inte vara hemhemma över sommaren alls men någon helg hemma hos familjen hoppas jag iallafall att jag hinner med!

Vilken är din favorit månad under sommaren?
Jag brukar nog oftast gilla juli mest, då brukar vädret visa sig från sin bästa sida och vattnet har hunnit bli så pass varmt så man kan simma och grilla mycket ute. Vad ska du läsa i sommar?
Det är väldigt längesen jag läst några böcker, men nu i sommar ska jag försöka ändra på det. Jag har det senaste året faktiskt köpt mig några böcker och av dem ska jag nog först läsa En man som heter Ove av Fredrik Backman. Förutom det borde jag ju också läsa, eller åtminstone kolla igenom böcker jag vill använda i mitt slutarbete.

Vad ska du göra på midsommaren?
Det vet jag inte än. Jag fick nyligen veta att jag är ledig fredag samt lördag så jag kanske hinner åka upp och fira midsommar hemma, vilket vore riktigt roligt! Kommer du resa nånstans i sommar?
Någon utlandsresa blir det nog inte, trots att vi gärna skulle vela besöka Tyskland, men det får vi nog ta och göra någon annan gång. Annars ville jag besöka Helsingfors med Sebbe och det gjorde vi ju redan så om det blir någon resa, blir det nog endast några dagar i en annan stad.

Vilket är ditt favoritplagg på sommaren?
En skön klänning men i år tror jag nog min jeanskjol kommer användas snäppet mer.

Vad tycker du om att göra på sommaren?
Äta mycket glass, ha grillkvällar med familjen, vara ute sent på varma kvällar och självklart simma! Hur ser den perfekta sommarfukosten ut?
Ett frukostbord med massa gott vill jag ha! T.ex. goda smörgåsar, smoothies, frukter, något sött och ett glas juice. Ju mer desto bättre hehe.

Vad grillar du helst?
Grilltassar har alltid varit en favorit hos mig och sen gillar jag majs. Väldigt vuxna val..

Vilka tre saker klarar du dig inte utan i sommar?
Ballerinaskor, solkräm och min cykel. Så glad att jag äntligen köpt mig en cykel hit till Åbo för en sommar utan cykel, e ingen sommar.

Vilket är det bästa stället en varm sommardag?
Kanonviken, helt klart. Kommer du att göra något den här sommaren, som du inte gjort tidigare?
Att vara i Åbo hela sommaren och samtidigt också få bo med Sebbe en sommar är ju något jag inte gjort tidigare. Dessutom är det också första sommaren jag kommer jobba i en affär och även ha ett jobb som inte bara är ett sommarjobb, utan ett jobb som jag kan ha nåt år framåt.

Jag har samlat på mig så många sommarlistor de senaste åren och tänkte att jag nu slutligen skulle lägga upp en jag också. Så här var den, många frågor från olika listor men också ett par från Jarina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar