31 maj 2016

You can be my safety zone

I lördags tidigt på morgonen, tog jag och Sebbe bussen till Helsingfors där vi skulle tillbringa vår helg. Eftersom att Sebbe så gott som aldrig besökt staden, var det en självklarhet att vi skulle besöka alla saker man borde se. Vi såg senatstorget, vandrade runt vid Esplanadparken, Alexandersgatan och resten av centrumet.
När vi väl var på gång med vår vandring blev det lite av en slump att vi längs med människofyllda gator vandrade ner till vattnet, upp till Brunnsparken och längs med strandkanten hela vägen tillbaka till Skatudden och vårt hotell. Det värkte nog litegrann i fötterna efteråt, men det var det nog värt.
Hotellet vi övernattade på var Grand Marina på Skatudden. Det valde vi främst pga. att jag med familjen varit där flera somrar och vi alltid varit nöjda. Lika nöjda fick vi vara än en gång, för hotell rummet var fräscht och morgonmålet perfekt!
På lördagskvällen hade vi bokat bord på Frans&Amélie där vi fick sätta oss ner vid det mysigaste bordet med de härliga sofforna, en fin spegelvägg och tända ljus. Vi beställde båda två deras goda grillbiff och satt och pratade och hade det mysigt i flera timmar. Efter vår middag bar det av till hotellet för lite skumppa, choklad och avkoppling i badkar.
På söndagen åt vi oss proppmätta på morgonmål och sedan gick vi och köpte biljetter till en tur med en sightseeingbåt. Det blev en fin båttur och fastän jag själv åkt samma rutt tidigare var det lika fint och roligt för det, vilket självklart berodde på att jag hade bästa sällskapet.
Senare på eftermiddagen mötte vi upp Samuel för lite pizza och prat på Morrison's innergård. Efter det tog vi en sista runda ner till hamnen före vi satte oss ner på bussen mot Åbo igen. Kort sagt blev den här helgen nog en av de finaste, roligaste och mysigaste jag och Sebbe haft tillsammans! Så kär och nöjd.