30 december 2015

This game has only just begun

Hur har ditt 2015 varit?
I stora drag har året varit bra. Självklart har jag haft många dåliga dagar men jag skulle nog ändå säga att det här har varit ett bättre år för mig. Ett år då jag gjort mycket, tycker jag åtminstone.

Hade du några nyårslöften och höll du dem?
Till en viss del ja. Jag hade åtminstone som mål att att hitta en bra praktikplats, vilket jag också gjorde, så det är jag väldigt nöjd över! 

Vilka stunder från 2015 kommer du aldrig glömma?

Det finns så många fina stunder från året men de jag minns lite extra mycket är nog helgen i Vasa på pampas nationaldag, vappen, midsommaren på Maris villa, teaterkvällen, villadagarna med Sebbe, Kemistklubbens årsfesthelg och självklart galahelgen i Vasa. Vad spenderade du mest pengar på?
Tråkigt nog är det hyran till lägenheten och försäkringar och bensin till bilen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Oja! Framgång i skolan, roliga utekvällar och alla fina saker i vardagen. Jag är också glad över att jag fick ha två lediga månader här hemma med familjen i somras, det var guldvärt. Allt som allt har jag nog skrattat tills jag gråtit sååå många gånger med både Sebastian, min familj och mina kompisar, så det om nånting är ju ren glädje! 
Vad är du stolt över?
Praktikplatsen, mitt ökade intresse för matlagning och sen är jag också stolt över att jag äntligen var och fixade nya hål i mina öron. 

Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat. Någonstans i somras tog min träningslust slut, vilket resulterat i att jag tränat så mycket som 2 gånger efter det. Ingenting alls alltså, vilket syns riktigt bra på mitt humör, min hy och min energi. Men nu ska det ändras, hur tråkigt det än är så måste jag bara börja orka. 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Jag åt lunch med Sebbe på Kuppis paviljongen, öppnade fina paket, bakade och åt morotskaka, drack vin och såg på solsidan. En mysig dag alltså!

Tror du 2016 kommer bli bättre?

Bättre behöver det inte bli, men lika bra hoppas jag iallafall. Det viktigaste det kommande året blir nog att orka satsa med de sista viktiga sakerna i skolan. Dessutom har jag lovat både mig själv och Sebbe att försöka tänka mindre och sluta irritera mig på allt. Får se hur det kommer gå haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar