27 december 2015

Christmas lights

Juldagarna är över och allt som allt har jag haft en riktigt fin jul. Julfirandet började för oss på julaftonsmorgonen då vi som vanligt öppnade julklappar här hemma. Jag blev så otroligt förvånad över hur många fina saker som jag fick, för under granen låg bland annat en parfym, en klocka, smink och en vattenkokare, så tacksam! Efter julklappsöppningen åt vi gröt, klädde oss finare, plockade upp mommo och åkte iväg mot Sideby. Där tände vi ljus på gravarna, beundrade den otroligt fina himlen och åkte sedan vidare till moster Camilla där julaftonen tillbringades. Blev en riktigt fin och mysig kväll! På juldagen kom mommo och fammo som vanligt hem till oss på julmat och på kvällen var det dags för lite julfirande med kompisarna. Vi började kvällen med förfest hos Lucas och kring midnatt steg vi in på hotellet där vi möttes av många vänner och bekanta. Jag hade en bra kväll och roligast var det nog att äntligen få träffa alla kompisar igen.
Johannas bild
Ett sista julfirande blev det igår då vi åkte till mommo för lite sött och salt. Mycket ätande har det nog minsann blivit de senaste dagarna, men det är ju också så himla gott! Julen är nog verkligen min favorit högtid, självklart inte bara för maten utan för att det är så otroligt mysigt och ens nära och kära är samlade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar