21 december 2016

Don't you worry child, see heaven's got a plan for you

Förra fredagen var det dags för dagen med stort d, Dimissionen. Där stod jag lycklig och darrande uppe på kårens scen, med mitt examensbetyg och stipendium i min hand och blickade ut mot min familj och Sebbe nere i salen. Hur sjutton gick det här så fort och när blev jag så vuxen att jag inte längre behöver gå i skola, utan faktiskt har en examen och ett jobb?
Fredagen var en av de jobbigaste men samtidigt bästa dagarna i mitt liv. Jag är väldigt dålig med förändringar och att därmed mista den där trygghetskänslan som skolan gett är jobbigt. Men att stå där uppe på scenen, med två av mina bästa vänner bredvid mig och få det vi kämpat för i över 3 år var så obegripligt och underbart! Nu efter hela 16 år i skola är jag äntligen färdig och det känns läskigt, för att vara studerande var ju så lätt.. Men nu om någonsin ska jag faktiskt börja njuta av livet och alla små saker i vardagen. He blir no bra dehe!

2 kommentarer:

  1. Klart de känns läskigt men så duktiga ni varit! :D Känner igen mig i de där med förändringar, men snart är det här vardagsmat också! Kram på dig Cessi :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo man vänjer sig vel nog med tiden, hoppas jag, annars får jag vel sök mig tillbaka till skolbänken om nått år igen haha :D Kram på dig <3

      Radera