3 augusti 2016

Time may take us into different places

Söndagen efter vår dag i Hangö vaknade vi tidigt och körde uppåt mot Österbotten. Jag hade fått ledigt från jobbet så vi kunde tillbringa hela 4 dagar där hemma, vilket var riktigt roligt! Det första vi gjorde när vi kom till stan var att gå runt på den årliga sommarmarknaden.
Vi hade ju egentligen missat den största grejen med sommarmarknaden, dvs. tältet på lördagskvällen. Men vi njöt nog lika mycket av att bara få äta vårrullar en söndag nere på strandpromenaden också. Efter marknaden åkte vi hem till mig och fikade med mamma och pappa innan vi for och tillbringade kvällen med Sebbes mamma.
På måndagen ville mamma och pappa ut på äventyr så de tog med mig och Sofia till Tuuri. Det var flera år sedan vi var där senast så det var helt kul att se hur det hade förändrats.
På vägen hem tog vi också ett stopp vid Kalajärvi för varsin pehmis och njöt av strandutsikten framför oss.
De övriga dagarna där hemma hann jag vara till frissan, vi hade mommo och moster över på kvällsmat och jag satt en morgon ute i solen med fammo. En kväll var jag också ute med Samu och Dantti och en solig eftermiddag gick jag en promenad med Mari. Jag hade riktigt härliga dagar där hemma och längtar så mycket tills jag slipper hem igen om några veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar