16 mars 2016

We are your tomorrow

I helgen var det soligt. Vi köpte vårnytt till Sebbes garderob, kollade mellofinalen och åt en massa gott i form av godis, popcorn och glass. Främst för att jag var förkrossad över att jag inte fick sommarjobbet jag var så nära på att få, men också för att det var gott, allt för gott.
Nu senaste dagarna har jag kollat fler arbetsansökningar och försökt fixa lite skolarbeten. Har kommit in i en sån livsperiod då inget intresserar mig och inget ger mig ork i skolan, så... alla saker jag borde ha gjort, är till stor del inte gjorda. För att komma på lite andra tankar körde jag igår ut till Impivaara och var med på ett evenemang med våra bubbelfotbollar. Frös ihjäl största delen av tiden men annars var det helt okej.
Imorse hade vi turen att vakna upp till solsken och jag åt också lunch ute på balkongen. Nuuu börjar våren va här! Hur mycket jag än har försökt att bara njuta av dagen, så har jag hela tiden haft en packningslista på gång i mitt huvud inför morgondagen. Imorgon åker vi nämligen upp till Österbotten och över helgen ska vi fira pampas nationaldag och sen tar jag också påskledigt där hemma en vecka. Det kommer bli så skönt och jag är så himla peppad, men att packa är inte kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar