16 november 2015

We can make it into something wonderful, we'll never say goodbye

Tusen koppar varm honung, tjocka filtar, feber, hes röst och en massa snörvlande har varit min vardag sen förra onsdagen. Men i helgen blev det trotsallt ett besök hemhem, där jag möttes av en minst lika sjuk lillasyster. Systrar med dåligt immunförsvar, javisst! En av de roliga sakerna med att komma hem är alltid alla tidningar som det finns att bläddra igenom, så tidningsläsande blev det gott om över helgen. Förutom det hann vi också vara en sväng till Närpes, cruisa runt i stan, äta massa glass, se på svenska favorit programmen och ha familjehäng så gott som hela tiden. Där på söndagsmorgonen vaknade jag upp till sirener och ögoninflammation. Härlig kombination.. Blev ett snabbt besök till läkaren och möttes då också av husbranden som hade setts och hörts långa vägar. Resten av söndagen blev det en "tycka synd om mig själv" dag med promenad och familjepepp innan vi åkte ner till Åbo igen. Nu idag har jag stannat hemma en sista dag, för att försöka få tillbaka min röst och dämpa min mindre vackra ögoninflammation. Denhär veckan är ett enda kaos och att jag fortfarande är sjuk gör ju inte saken bättre. Men, idag fixade jag iallafall till min klänning inför helgens gala i Vasa, så åtminstone en sak att kryssa bort från den långa att göra listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar