28 december 2014

So this is christmas

Juldagarna var som vanligt över lika fort som de kom. I år fanns dock julstämningen redan långt innan jul och därför kändes det extra roligt med allt julförberedande, jag tog till och med på mig ansvaret för julmiddagens efterrätt. Julgranen fanns på plats redan när jag kom hem från åbo och dagarna innan julafton var jag pinsamt nyfiken på vad jag skulle få öppna för julklappar på julaftonsmorgonen.   Julaftonen firade vi hemma hos oss i år med mommo, moster och john. Blev en riktigt mysig kväll med mycket skratt, dominospelande och god mat. Dessutom blev min efterrätt rätt så lyckad, för att vara ett förstagångs försök. Förutom maten, julklapparna samt alla nära och kära, var det nog snötäcket som vi vaknade upp till på julaftonsmorgonen som höjde julstämningen rejält. På juldagen fortsatte vi julfirandet med fammo och mommo och jag vräkte i mig kalkon och morotslåda tills jag mådde illa.Minusgrader fanns det gott om under julen också. På juldagskvällen blev det först förfest och enligt tradition åkte vi sedan till hotellet. Mina förväntningar var otroligt låga för kvällen men det blev trots allt en riktigt superbra kväll! Jag träffade vänner jag inte sett på länge, drack gott och dansade tills benen inte orkade mer. Längesen jag haft en utekväll här hemma som varit så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar