13 januari 2019

En lista om tjugoarton och mål inför tjugonitton

Beskriv året med tre ord
Kompisar, utveckling, välmående

Hur har ditt 2018 varit?
Helt otroligt! Det känns så konstigt att säga att år efter år bara blir bättre men nu känns det så. När det kändes som om inget kunde toppa 2017 så måste jag nog ändå säga att 2018 blev snäppet bättre. Om jag då bortser från decembermånad som var en väldigt tung månad. 

Hade du några nyårslöften och höll du dem?
Jo det är ju klart. Jag ville blandannat utvecklas som person på jobbet, som flickvän och som kompis. Jag ville helt enkelt bli ett bättre jag. Och utvecklats, det har jag verkligen. Jag blev förman på jobbet, har klarat av att leva med distansförhållande hela hösten och jag har nog aldrig haft en så bra relation till mina kompisar som nu.


Vilka stunder från 2018 kommer du aldrig glömma?
Gdanskresan med Jarina, vappen, marknadshelgen, stockholmsvisiten med Sebbe, septemberkvällen med kompisarna på vår balkong, Tallinresan med Petra och Jarina, veckan i Prag hos Sebbe, glöggrundan och alla roliga utgångar med Jenni!


Vilka sånger kommer påminna dig om 2018?
Capital letters av Hailee Steinfeild, Tror du att han bryr sig av Benjamin Ingrosso och Felix Sandman, Ocean av Martin Garrix och Khalid, Promises av Calvin Harris, Sam smith och Jessie Reyes, If we ever meet again av Timbaland och Katy Perry och Ingen som jag av Molly Sandén.

Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom det tråkiga som hyra och bil så skulle jag nog säga fika och alla typer av resor i år, både mindre resor hemhem och sen utlandsresorna.

Gjorde du något du aldrig gjort tidigare?
En massa! Jag skaffade min första tatuering, hade distansförhållande på riktigt, åkte ensam med flyg och besökte många nya städer.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Definitivt mina kompisar, vette faaan vad jag hade gjort utan er och alla våra tjejkvällar och fikastunder haha!


Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, för det har jag inte gjort alls. Med ett fysiskt tungt jobb så känns träning inte så lockande men det ska det nog bli ändring på nu igen. Annars så önskar jag att jag hade hunnit träffas mer med Sebbe, läst mer böcker och ätit hälsosammare.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Min födelsedag firade jag faktiskt i Prag med Sebbe. Vi åt lyxlunch med utsikt över hela Prag och senare samma dag drack vi drinkar på en rooftop restaurang vid gamla stan. Det var en sån fin höstdag!


Har du några planer för 2019?
Jo men det har jag. Jag vill gärna åka iväg och resa, jag vill också att vi ska köpa en ny, större säng, jag vill fira min 25årsdag på hösten ordentligt och sen är jag väldigt inställd på att skaffa en till tatuering i år, eller tillochmed två.

Har du några nyårslöften för det nya året?
Några och det första är definitivt att börja träna igen. Medlemskap på något gym tänker jag nog inte ta men regelbunden träning här hemma ska bli av. Sen ska jag nu under 2019 läsa mer böcker och bli bättre på matlagning. Och sist men absolut inte minst vill jag fokusera mer på mitt välmående och mina relationer. Det är ju det som är det i princip allra viktigaste här i livet.

Vad vill du säga till dig själv inför 2019?
Njut, ha roligt och tänk på ditt eget bästa ☆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar