27 februari 2018

Det var februari

Det är 26 dagar sedan jag senast klickade mig in på min blogg, men det känns som igår. Det gick fort det här. Jag tänkte därför sammanfatta min månad med några fina bilder och insåg i mitt bildarkiv att där knappt finns något alls att visa. För det är faktist så att februari har gått i jobbets tecken men några charmiga vinterbilder och mindre charmiga glimtar ur min vardag kan jag nog bjuda på ändå.



En helg i början av februari åkte jag och Sebbe iväg på växtjakt till vår lägenhet och kom hem med fyra nya gröna kompisar. Sen dagen efter fick Sebbe influensa och jag råkade samtidigt på nån typ av matförgiftning, så våra nya växter piggade ju verkligen upp dystra, sjuka dagar där hemma. Vår alla hjärtans dag blev ju därmed heller ingen fin middag ute på restaurang, utan vi satt inbäddade i soffan båda två, framför en film, med varsin isglass i högsta hugg. Men det var faktiskt rätt mysigt det också. Jag uppskattar ändå sånadär i princip tråkiga dagar framför tv:n och gärna med en ordentlig frukost, en god pizza eller glass att mumsa i sig vid sidan om. Det om nånting är nog vardagslyx för mig.



Men förutom jobb och chilldagar här hemma har jag ju självklart också hunnit träffa mina kompisar. Vi har bland annat haft en mysig tjejkväll hos Petra, druckit kvällste tillsammans, dreglat till Fifty Shades Freed på bio och igår blev det en eftermiddagsfika med Ida och Jarina på Espresso House. Senast jag var där velade jag mellan en muffins och en kaka och valde det först nämnda, men igår då tog jag chokladcheesecaken och gud så god den var. Det är definitivt den jag ska köpa om och om igen.



Och mycket mer än så har det nog inte hänt i februari, eller jo många och långa vinterpromenader har jag ju givetvis gått. Februarivädret har verkligen varit rena rama vinterdrömmen med ordentliga minusgrader, mycket sol och såklart snö. Det har man inte velat missa!  Men trots det längtar jag nog  som många andra efter våren, de första blommorna, sneakers och cykelturer. Men tills dess får jag  njuta fullt ut av vita Åbo ☆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar