4 december 2017

Glöggrundan

Förra torsdagen var det dags för den årliga glöggrundan. I år var det faktiskt femte året jag gick på rundan och jag hade minst lika roligt nu i år som jag hade då på min allra första runda, men det berodde ju nog mycket på sällskapet. Med mig hade jag nämligen pinglorna Jarina och Ida och jag måste nog tillägga att vi var en riktigt dundertrio den kvällen.



Jag hade nog inte tänkt samla på mig några stämplar alls i år, men eftersom att Ida skulle ha det sista märket passade jag ju på att samla lite stämplar till mig jag också. För vi besökte ju faktiskt hela 16 barer, med hesekiosken inräknat haha. Så där gick vi mellan stans barer, drack glögg och liknande, fick stämplar och fuldansade till de bästa låtarna. När stämplarna var samlade blev det mellanfest och hesemat hos Ida tills det var dags att bege sig mot efterfesten på Venus.



På festen uppträdde Hov1 och en underbar saxofonkille. Han om någon höjde nog feststämingen rejält! När vi hade dansat så att benen inte orkade hålla upp oss längre var det dags att gå hemåt efter en riktigt lyckad kväll. Morgonen efter joinade jag Sebbe och de 3 vasa killarna här hemma i vårt vardagsrum och vi spelade solo hela, och jag menar verkligen hela, eftermiddagen. Det var nog passlig dagen efter underhållning för oss alla tror jag haha. Slutligen är jag nog så glad att vi faktiskt gick rundan i år igen, för traditioner är ju nog härliga ☆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar