15 oktober 2017

Höstiga oktoberdagar

De första dagarna i oktober var träden utanför vårt köksfönster så otroligt fina. De lyste i höstens alla fina färger och piggade upp vilken grå dag som helst. Vårt kök är dessutom nog också mitt favoritrum i vår lägenhet. Och jag älskar vårt runda matbord, lätt det bästa köpet!



En mörk höstkväll fick jag besök av Jarina och Marika, som vi inte träffat på evigheter. Vi myste ner oss i soffan, tände ljus, fixade ihop en fruktsallad med grädde, åt kex och drack te. En perfekt tjejkväll när hösten var som mörkast.



Förra helgen åkte jag upp till Österbotten och möttes den här gången inte av en somrig stad full av turister, så som senast, utan nu var staden lugn, lite regnig och full utav höstlöv. Den helgen gick jag långa promenader med mamma, hade mysiga tv-kvällar med mamsen och papsen, strosade runt i stans få butiker, lördagshängde med mommo och åt söndagsmiddag på Crazycat med fammo. En så underbar helg!



En kväll här i veckan träffades jag upp med Petra, Jarina och Ida för tjejfika på Tiirikkala. Jag åt en god rawcake gjord på vinbär och drack en enorm kakao med grädde, lyx. Och lyx överlag med tjejfika en helt vanlig tisdagskväll. Det är ju sånt som piggar upp vardagen något rejält.



Vädret har ju inte visat sig från den bästa sidan nu här senast, utan varit riktigt höstigt med regn så gott som varje dag. Så jag har traskat till jobbet varje morgon under mitt paraply och när jag kommit hem har jag t.ex. hunnit gymma med Jarina, besöka hullut päivät och dricka te om kvällarna här hemma i soffan. Dessutom har jag nu i riktig oktoberanda piffat till min väska med ett Rosa bandetreflex som gjort mig synlig mörka mornar och även skänkt en liten peng till något riktigt viktigt ♡

4 kommentarer:

  1. Fint blogginlägg och mysigt kök du/ni(?) har (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack så mycket o tycker själv också att vårt kök är riktigt mysigt! :)

      Radera