1 februari 2017

Drömmar och tankar med pinterestbilder

När det blir nytt år och vinter är det många som passar på att boka resor, göra upp sommarplaner och liknande och självklart drömmer jag också. I år vill jag faktiskt åka utomlands och gärna med Sebbe, med tanke på att vi fortfarande inte varit på någon större gemensam resa. Vi har alltid prioriterat annat före men i år, banne mig ska vi iväg nånstans. Om inte Tyskland, så till ett ställe med fin arkitektur, många museum, mysiga gator och intressanta människor.



En fin väska, snygga sneakers och loafers. Det är sånt som jag gärna vill ha till våren. Vårkläder drömmer jag nog inte om än, men accessoarer sitter ju aldrig fel. Det känns dessutom okej att drömma om såna saker som jag vet att skulle passa perfekt in bland resten av kläderna i min garderob.



Inredningsdrömmer gör jag alltid men just nu känns det faktiskt som att jag är rätt så nöjd med vår lägenhet precis så som den är. Men om jag hade mycket pengar och tid över hade jag gärna bytt våra köksskåp, byggt fönsterbräden, köpt nya lampor, en sänggavel, ett vitrinskåp, ett mysigare köksbord... listan kan ju nog göras lång.



De senaste åren har jag blivit allt mer och mer hundkär och det senaste halvåret känns det som att jag pratat om hundar så gott som varje dag haha. Alltså tanken på att alltid få ha sällskap gör mig så sugen på att skaffa hund... och sen dessutom är en ju hund det gosigaste som finns! Angående hundras skulle jag nog allra helst vilja ha en cockerpoo men en mindre pudel är minst lika härlig. Men... i nuläget är en hund tyvärr inget som passar oss hur mycket jag än skulle vilja ha en, men om något år dåå så!



Nu när jag inte går i skola mer och endast har jobbet kvar så flyger det runt tusentals tankar i huvudet på mig. Jag tänker på om jag vill fortsätta studera, vad vill jag jobba med, hur en framtid i Åbo ser ut och framför allt den jobbigaste frågan" vad ska jag göra med mitt liv?". Så många frågor, så få svar. Så citat i alla dess former har blivit min drog i dagsläget.



Alla bilder från min pinterest, som hittas här.

4 kommentarer:

  1. De svarta skorna skulle va så snygga på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra du tycker så, för såna vill ja såå haa :D

      Radera
  2. Alltså Cecci, din blogg är så fin!!! Och inlägget var väldigt mycket du, vilket jag gillar! kände även igen mig i det och det du skriver :) Kram på dej vännen! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh va glad ja blir :') tack fina Emilia <3

      Radera