4 december 2016

Who's to say what's meant to be

Första helgen i november var det allhelgona och själv jobbade jag kvällar hela helgen. På lördagsmorgonen tog vi oss därför upp tidigt och gick en promenad i kylan till begravningsplatsen här i Åbo och tände ljus för våra kära som gått bort. Kan bara tänka mig hur fint där måste ha varit på kvällen med alla tusentals ljus.
Den 9onde november hade jag min examensarbetespresentation och skrev mognadsprov. Min presentation gick riktigt bra och jag är så nöjd med vad jag åstadkommit trots all stress, tårar och tidsbrist jag haft under hösten. Fy fan vad jag är bra!
För att vår coach lärt oss att vi ska fira våra framgångar var det precis det jag gjorde då efter min presentation. Jag och Sebbe gick till det nyöppnade Hello och beställde batat- & vanliga pomfritt och en otroligt god hamburgare med bacon. Stället har vi besökt någon gång till efter det här också och lika gott var det då med! Bästa snabbmatsstället i Åbo kanske?
I november skulle allt som har med skola att göra slutföras och den sista veckan hade jag plötsligt min färdiga examensbok i handen. Tillsammans med Jarina laddade vi upp våra arbeten till theseus och sen lämnade jag in min ansökan om examensbetyg. Den stunden glömmer jag nog aldrig och jag kan fortfarande inte förstår hur dessa år gick så fort?!
Sista helgen i november var det julöppning i Åbo och efter en dag med lite shopping var jag och Sebbe och såg på när julbelysningen på gågatan tändes.
Samma kväll hade jag lillajulsfest på Pizzeria Dennis med gänget från jobbet. Kvällen gick fort och jag tyckte nog det roligaste var att få se allas personligheter utanför jobbet. En kul kväll som faktiskt också var lite speciell med tanke på att det var min första julfest på ett jobb. Spännandeeee.

2 kommentarer: