12 april 2016

Crashing, hit a wall, right now I need a miracle

April går fort framåt och sakerna jag borde göra är väldigt många. Sen senast har jag fixat mycket i skolan och fyllt i mängder av arbetsansökningar. Men självklart har jag gjort annat också och förra helgen blev det en shoppinghelg ute i mylly och ikea för oss. Vi köpte blandannat ett nytt och större balkongborg och åt på härliga Tsiken. Matstället var väldigt fint inrett och maten vi åt var så otroligt god och dessutom billig! Det blev nog ett nytt favoritställe för oss!
In i veckan fixade jag mycket skolarbete, postade kläder hit och dit och var ute och gick. Nu i helgen strosade vi självklart runt på hullut päivät och lördagen blev överlag en riktig tjockisdag för oss också. Vi åt enorma lunchbuffé måltider på skolrestaurangen och på kvällen blev det godis och en kebabrulle. Mådde så illa mot slutet av kvällen, men det var det värt. På söndagen bestämde vi oss därför för att gå en lite längre promenad längs ån, när vädret också visade sig från sin bästa sida.
Jag hade längtat efter att få äta en god sallad hela veckan, så det fixade vi också på söndagen. Det är längesen jag faktiskt njutit så mycket av något vi tillrett här hemma, haha. Annars så började denna vecka med arbetsintervjuer för min del och nu hoppas jag verkligen min sommarjobbskris börjar reda upp sig. Jag orkar varken söka fler jobb eller gå på fler intervjuer, så låt det få ett slut tack. Nu håller jag alla tummar och istället borde jag börja fixa på mitt examensarbete, som stått på samma ställe hela våren. Men imorgon kommer min uppdragsgivare hit till Åbo, så då borde jag bli lite klarare i huvudet. Tills dess kommer min kväll tillbringas på Pub Niska och det blir kul hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar